صفحه اصلی

راهکارها / خانه هوشمند

آلیاژگران، دنیای کنترل

کنترل، تنظیم و مانیتور عملکرد تمام اجزای ساختمان برای رسیدن به نهایت آسایش، ایمنی و امنیت با در نظر گرفتن ایده شما در بستر KNX

ما در آلیاژگران فرآیند های هوشمند یک خانه ی هوشمند را کاملا کاربردی و مقرون به صرفه به اجرا در می آوریم. 4 دهه تجربه، ما را توانمند ساخته است طیف وسیعی از تجهیزات خانه و ساختمان هوشمند را در بسترهای مختلف به کنترل شما در آوریم.

ارائه راه حل های ویژه برای هر ساختمان، صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در فضا و ارائه ی یکپارچگی جامع در عین توسعه پذیری، از مزایای هوشمندسازی ساختمان، توسط تیم فنی و مجرب آلیاژگران می باشد. آلیاژگران با ارائه درست ترین راه حل ها برای کنترل آسان سیستم های گرمایش، سرمایش، روشنایی، کنترل دسترسی، سیستم اعلان و اطفای حریق و دتکتورهای تشخیص حضور به یکی از بهترین انتخابهای هوشمندسازی ساختمان تبدیل گشته است .

کنترل هوشمند روشنایی

با هوشمندسازی سیستم روشنایی نیاز به نصب تعداد زیادی کلید روشنایی از بین می رود، میزان روشنایی به صورت خودکار با در نظر داشتن استفاده ی حداکثری از نور طبیعی، جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و جلوگیری از هدر رفتن انرژِی گرمایش و سرمایش ، تنظیم می شود. ازطرفی به لطف انعطافپذیری سیستم های کنترل، امکان تغییرات دستی روشنایی برای شما فراهم خواهد بود. همچنین به لطف تجهیزات شبیه سازی حضور، دتکتور حضور و شاستی اضطراری، شما امنیت بیشتری را در خانه هوشمند خود خواهید داشت .

کنترل هوشمند پرده

در نتیجه ی تحقیقات انجام شده به این نتیجه می رسیم که کیفیت زندگی به میزان قابل توجهی تحت تاثیر نور روز ( روشنایی طبیعی ) می باشد .نور خورشید دارای طیف کاملی بوده و سازگاری بالایی با سیستم بینایی ما از نظر روانی و فیزیولوژیکی دارد. با استفاده از فناوری های جدید ، ورود نور طبیعی به ساختمان ها تنظیم می شود تا علاوه بر ارتقای سطح کیفیت محیط ، میزان قابل توجهی در مصرف برق نیز صرفه جویی گردد. به همین دلیل یک سیستم نورپردازی هوشمند در عین استفاده ی حداکثری از نور روز دو فاکتور تابش مستقیم نور خورشید و جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایش و سرمایشی را مد نظر داشته و بنا به اطلاعات ارسالی از سنسور های ساختمان هوشمند، پرده های اتاق را به طور خودکار بنا به موقعیت نور خورشید تنظیم می کند.

امنیت

حفظ امنیت در عین راحتی بیشتر

یکپارچه سازی سیستم کنترل دسترسی با سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، اجازه ی ورود هر فرد غیر مجاز را از بین می برد. سیستم کنترل دسترسی و روشنایی درهماهنگی با هم عمل کرده تا ارتقای امنیت شما و مهماناتان تضمین می گردد.

پیام های هشدارها

دغدغه باز و بسته بودن درب ها و روشن و خاموش ماندن تجهیزات الکترونیکی دیگر اتفاقاتی است در گذشته! در خانه هوشمند شما کنترل تمام اجزای ساختمان را از راه دور و در هر لحظه خواهید داشت. روشن ماندن تجهیزات الکترونیکی و باز ماندن دربها به شما اطلاع داده خواهد شد، دتکتور حضور،حضور یک مهمان ناخواسته را در خانه شما تشخیص داده و با یک پیام هشدار شما را مطلع خواهد کرد.

کنترل هوشمند تهویه مطبوع

ما 90 درصد عمر خود را داخل ساختمان ها سپری می کنیم . رفاه و آسایش ما به ویژگی های یک ساختمان و توانایی کنترل عواملی چون؛ کیفیت هوای داخلی، سرمایش، گرمایش، و روشنایی بستگی دارد . خانه ای که هوشمندانه هوشمند شود، یک تعادل ایده آل بین مصرف انرژی و رفاه ساکنین ایجاد می کند. کیفیت هوای داخلی تحت تاثیرمتقابل فاکتورهای دما، CO2، VOC و رطوبت می باشد که در خانه هوشمند با کنترل هوشمند این فاکتورها، کیفیت هوای سالم و بهداشتی تضمین می‌شود.

اعلان و اطفای حریق هوشمند

خانه هوشمند شما بایستی تمام الزامات و تجهیزات مناسب ازجمله ؛ دتکتور های آتش، سیستم های اعلان حریق، تخلیه و سیستم های مدیریت خطر و مدریت ساختمان را داشته باشد که کاملا یکپارچه و هماهنگ با یکدیگر عمل کنند. این ادغام و هماهنگی بسیار مهم است چرا که تنها در این صورت است که می توانید مطمئن شوید که درحفاظت حداکثری هستید. از طرفی، خیلی مهم است که در خانه هوشمند، آلارم اشتباهی اتفاق نیفتند. با نصب دتکتورهای هوشمند با تکنولوژی ASA (Advanced Signal Analysis)، خانه هوشمند شما، از هر خطایی در این باب مصون می ماند، دتکتور های ما قادر به تشخیص عامل های اشتباه از قبیل بخار، دود سیگار یا گازهای خروجی اگزوز ها هستند و در نتیجه به طور قطع می توان گفت این قبیل اشتباهات دیگر اتقافاتی است در گذشته.

تخلیه هوشمند در هنگام آتش سوزی

نحوه هشدار و تخلیه افراد در سناریوهای مختلف ساختمان‌ها، روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است. افراد بیشماری همیشه خلاف این هشدارها عمل می‌کنند، چرا که همه افراد با ساختمان آشنایی ندارند یا اگر هم به ساختمان آشنا باشند نمی توانند مسیر درست را برای خروج انتخاب کنند. همچنین  اطمینان از کارآمد بودن سیستم‌های تخلیه نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه نیز دارد.

بنابراین با تجهیز ساختمان هوشمند با سیستم های اعلان حریق آدرس پذیر و سیستم پیجینگ و آلارم، سریع، ایمن و کاملا هوشمندانه ساکنین از ساختمان خارج خواهند­شد.

1-صدای آلارم و پخش همزمان دستورالعمل های مناسب برای هر بخش از ساختمان، باعث میشود ساکنین به موقع آگاه شده و از طرفی در مسیر مناسب هدایت شوند .

2- به لطف یکپارچه سازی با سیستم مدیریت هوشمند، اطمینان از امن بودن مسیرهای خروج حاصل خواهد­شد.

3- امکان اطلاع رسانی در لحظه را از طریق سیستم پیجینگ خواهید داشت، بنابراین در هنگام وقوع حادثه با تمام ساکنین درارتباط بوده و آنان را در مسیر درست هدایت خواهید کرد.

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

در یک مدیریت جامع و هوشمند، تمامی تجهیزات، سیستم های مختلف و فرایندهای هوشمندسازی، نیازبه یکپارچه سازی و ادغام سراسری دارد. در این صورت تمام ساختمان از یک نقطه مرکزی مدیریت و کنترل می شوند. و در آخر شما یک نمای کلی از ساختمان وعملکردش خواهید داشت. یک ساختمان هوشمند فراتراز تجهیزات هوشمند است. ساختمانی که هوشمندانه، هوشمند شود، از داده‌های تمامی سیستم‌ها مانند سیستم های HVAC، روشنایی، حسگرهای هوشمند، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، ایمنی، امنیتی و … در جهت بهینه‌سازی عملکرد کل ساختمان استفاده می‌کند.در نتیجه ی آن به ساختمان‌ این اجازه را می‌دهد تا پاسخ گوی شبکه هوشمند مصرف انرژی باشد و در آخر به موجب تعامل سازنده ی تمامی اجزا، عملکرد سیستم ها تقویت شده و ساختمان به سطوح بالاتری از اطلاعات وضعیتی و کارکردی ارتقا می یابد.