صفحه اصلی

راهکارها / هوشمندسازی فرودگاه

آلیاژگران، دنیای کنترل

با بازکردن پتانسیل واقعی فرودگاه ها، می توان راحتی،کارایی، انعطافپذیری و ایمنی را برای کارمندان، مسافران وکارفرمایان به طور یکسان افزایش داد. ما ارتباطلاتی را ارائه می دهیم که فرودگاه ها را باهوش تر کند؛ از تاسیسات ساختمانی، همچون سیستم تهویه گرفته تا سیستم روشنایی، اعلان حریق و امنیتی.آلیاژگران با تکیه بر 40 سال تجربه در زمینه هوشمندسازی ساختمان های بزرگ با کاربری های پیچیده و هوشمندسازی دو فرودگاه بزرگ در سالهای اخیر ، سطوح جدیدی از کارایی، ایمنی و امنیت را در فرودگاه هوشمند گردهم آورده است .

کنترل هوشمند تجهیزات و سیستم روشنایی

چراغ های روشن 55 درصد از هزینه های یک فرودگاه را به خود اختصاص می­دهد. زیرساخت های هوشمند و راه حل های دیتامحور می تواند کارایی در عملیات را اثبات کند بنابراین زمان و هزینه شما در جایی که باید هزینه خواهد شد. ما ارتباطاتی را ارائه می دهیم که فرودگاه ها ساده تر و باهوش تر عمل کنند.

کنترل هوشمند تهویه مطبوع

فرودگاه‌ها در همه ساعات شبانه روز فعالیت می‌کنند و جزو اماکن پرتردد هستند. کیفیت هوای داخلی تحت تاثیرِمتقابلِ فاکتورهایِ دما، CO2، VOC و رطوبت می باشد که در یک فرودگاه هوشمند، تمامی این فاکتورها هوشمندانه کنترل گشته و با تنظیم مستمر سیستم های گرمایشی – سرمایشی و تهویه مطبوع، حفظ کیفیت هوای سالم و بهداشتی درعین صرفه جویی در مصرف انرژی تضمین میگردد.

سیستم امنیتی هوشمند

با یکپارچه سازی با سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، کل تاسیسات تحت فرمان یک مرکز مدیریتی قرار می گیرد. درهمین راستا نتایجی که از سیستم‌های امنیتی حاصل می‌شوند، با قوانین ساختمان ارتباط برقرار کرده و پاسخ های مناسب در سریعترین حالت ممکن داده می شود.

سیستم اعلان حریق هوشمند

آلارم های اشتباه یک معضل هستند. خیلی حیاتی است که  هر گونه آلارم اشتباهی اتفاق نیفتند چرا که آلارم های اشتباه علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در افراد هزینه های زیادی برای روند کار خواهد داشت. با نصب دتکتورهای هوشمند با تکنولوژی ASA (Advanced Signal Analysis)، فرودگاه هوشمند، از هر خطایی در این باب مصون می ماند، دتکتور های ما قادر به تشخیص عامل های اشتباه از قبیل بخار، دود سیگار یا گازهای خروجی اگزوزها هستند و در نتیجه به طور قطع می توان گفت این قبیل اشتباهات دیگر اتقافاتی است در گذشته . راهکارها و محصولات ما، وجود یک سیستم هشدار فوق هوشمند را تضمین می کند و از آن‌جایی که پنل‌های آتش‌نشانی به سیستم مدیریت ساختمان متصل هستند، وضعیت دتکتورها را می‌توان در لحظه بررسی و منبع آتش‌سوزی احتمالی را به‌طور قابل اعتمادی پیدا کرد، که در نتیجه امکان واکنش‌های سریع برای خاموش کردن هرچه زودتر آتش، فراهم میگردد.

سیستم تخلیه هوشمند

نحوه هشدار و تخلیه افراد در سناریوهای مختلف ساختمان‌ها، روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است. افراد بیشماری همیشه خلاف این هشدارها عمل می‌کنند، چرا که همه افراد با ساختمان آشنایی ندارند یا اگر هم به ساختمان آشنا باشند نمی توانند مسیر درست را برای خروج انتخاب کنند. همچنین اطمینان از کارآمد بودن سیستم‌های تخلیه نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه نیز دارد.

بنابراین با تجهیز ساختمان با سیستم های اعلان حریق آدرس پذیر، سریع، ایمن و کاملا هوشمندانه مهمانان را از ساختمان خارج کنید.

1-صدای آلارم و پخش همزمان دستورالعمل های مناسب برای هر بخش از ساختمان، باعث میشود افراد به موقع آگاه شده واز طرفی در مسیر مناسب هدایت شوند .

2- به لطف یکپارچه سازی با سیستم مدیریت هوشمند از امن بودن مسیر های خروج اطمینان حاصل می گردد.

3- امکان اطلاع رسانی در لحظه از طریق سیستم پیجینگ فراهم گشته، بنابراین در هنگام وقوع حادثه می توان با تمام افراد ارتباط برقرارکرد ودر مسیر درست هدایت کرد.

سیستم مدیریت هوشمند ساختمان

در یک مدیریت جامع و هوشمند، تمامی تجهیزات، سیستم های مختلف و فرایندهای هوشمندسازی، نیازبه یکپارچه سازی و ادغام سراسری دارد. در این صورت تمام ساختمان از یک نقطه مرکزی مدیریت و کنترل می شوند. و در آخر شما یک نمای کلی از ساختمان وعملکردش خواهید داشت. یک ساختمان هوشمند فراتراز تجهیزات هوشمند است. ساختمانی که هوشمندانه، هوشمند شود، از داده‌های تمامی سیستم‌ها مانند سیتم های HVAC، روشنایی، حسگرهای هوشمند، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، ایمنی، امنیتی و … در جهت بهینه‌سازی عملکرد کل ساختمان استفاده می‌کند.در نتیجه ی آن به ساختمان‌ این اجازه را می‌دهد تا پاسخ گوی شبکه هوشمند مصرف انرژی باشد و در آخر به موجب تعامل سازنده ی تمامی اجزا، عملکرد سیستم ها تقویت شده و ساختمان به سطوح بالاتری از اطلاعات وضعیتی و کارکردی ارتقا می یابد.

راه حل های ما سیستم ها را یکپارچه می کند و با انتخاب و آنالیز اطلاعات مربوطه، دیدگاه های عملیاتی و قابل اجرایی را ارائه می دهد که در نتیجه ی آن:

  • زمان اتصال بهینه شده
  • طول عمر تجهیزات ساختمان افزایش یافته
  • شفافیت های لازم ایجاد شده
  • انطباق با استانداردهای بین المللی صورت گرفته
  • و نظارت مستمر تجهیزات و مانیتورینگ عملکرد آنها ، کارکرد درست تمامی تجهیزات را تضمین می کند.