صفحه اصلی

راهکارها / هتل هوشمند

آلیاژگران، دنیای کنترل

طی نظرسنجی های انجام شده مشخص گردید، 55 درصد مهمانان برای کسب تجربه های متفاوت تر حاضرند پول بیشتری را بپردازند. مهمانان انتظار دارند یک هتل، بیشتر از یک اقامتگاه باشد . یک هتل هوشمند با ارائه ی یک تجربه خاص در مدیریت بی نقص تمام تجهیزات اتاق، از طریق اپ گوشی همراه، خود را نسبت به هتل های دیگر کاملا متمایز می کند.هتل هوشمند درعین حال که یک تجربه ی متفاوت و خاص به مهمانان خود ارائه می دهد، نقش کلیدی در موفقیت مالکین خود دارد چرا که علاوه بر جلب رضایت مشتری، باعث صرفه جویی در هزینه ی انرژیِ آب، برق و گاز می شود.

پیدا نکردن کلیدها و نرسیدن به تنظیمات روشنایی دلخواه در هنگام مطالعه و استراحت، جا گذاشتن کلید اتاق و مراجعه مجدد به پذیرش، نرسیدن به تنظیمات دلخواه سیستم های سرمایشی و گرمایشی و انتظار طولانی مدت در زمان check-in  و check-out ، از مشکلاتی هست که در هتل های لوکس همچنان اتفاق می افتد.

  • کاهش اصطحکاک  مهمانان و کارکنان هتل
  • مدیریت مصرف انرژی ساختمان
  •  سیستم امنیتی بدون خطا

از ویژگی های های خاص یک هتل هوشمند است

با ترکیب و چیدمان درست کارمندان و تکنولوژی، رفاه و امنیت به خوبی احساس خواهد شد. تکنولوژی ما، کارمندان هتل را پشتیبانی می کند تا با ارائه ی یک کار گروهی، ساختمانی سبزتر و در عین حال سودآورتر خلق گردد.

تعامل متقابل مهمان با اتاقش

کلید موفقیت کسب و کار شما ارائه حداکثر راحتی به مهمانان است.

اتوماسیون کامل اتاق و کنترل تنظیمات دما، نور، پرده و …. با یک کنترلر باعث می شود که تمامی این آیتم ها از طریق یک نرم افزار بر روی گوشی های موبایل مهمانان مدیریت گردد. اینگونه کنترل همه چیز در نوک انگشتان مهمانان شما خواهد بود. کلید هوشمند، نمایشگر لمسی، تلفن همراه هوشمند به صورت شبانه روز، پاسخگو نیاز مهمان شما می باشد:

  • تنظیم سیستم روشنایی
  • تنظیم سیستم تهویه مطبوع
  • تنظیمات سیستم صوتی
  • تنظیم پرده
  • درخواست غذا: در این حالت، درخواست به پذیرش ارسال می گردد
  • ارسال درخواست به پذیرش
  • فعال سازی سناریوهای از قبل تعریف شده توسط مهمان؛همانند سناریو خواب، سناریو مطالعه، سناریو دیدن تلویزیون و ….

تشخیص خودکار خرابی

خرابی ها معمولا توسط مهمانان تشخیص داده می شود که این رضایت مهمانان را به خطر می اندازد، مخصوصا درمواقعی که هیچ گزارشی در این باره نگیرند. در هتل هوشمند این خرابی ها توسط تجهیزاتی در ترکیب با TRA تشخیص و گزارش میشود و اینگونه از کسب رضایت مهمانان اطمینان حاصل می گردد.

در سیستم مدیریت هوشمند، اطلاعات عملکرد دستگاه‌های خاص در لحظه قابل مشاهده است. این ویژگی کارکنان را قادر می‌سازد خرابی ها را در سریعترین حالت و حتی پیش از آنکه اتفاق بیفتند ردیابی و تعمیر کنند و در نتیجه ی آن مهمانان کمتر با مشکلات و خرابی ها رو به رو می شوند.

مدیریت انرژی

هزینه های انرژی نزدیک به 10 درصد هزینه های عملیاتی یک هتل را به خود اختصاص می دهد. مدیریت کارامد انرژی ، یک کلید تضمینی برای داشتن یک منبع تغذیه قابل اعتماد، کاهش هزینه های انرژی و به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی است. در حالی که هزینه های انرژی درحال افزایش است، ثبات و یا حتی کاهش هزینه های  انرژی در صورت های مالی در عین حفظ رفاه حداکثری ساکنین، از فواید مهم مدیریت هوشمند ساختمان است. 

در هتل هوشمند وقتی مهمان اتاق را ترک می کند، سنسورهای تشخیص حضور، این پیام را به سیستم مدیریت اتاق ارسال کرده و برگ سبز روی ترموستات روشن شده وسیستم روشنایی و HVAC  در حالت صرفه جویی قرار میگیرد.

از طرفی کنترل هوشمند و نظارت مستمر نیز در موتورخانه اعمال می گردد چرا که موتورخانه پر مصرف ترین بخش یک ساختمان است. در حالت سنتی سیستم های تامین کننده ی انرژی بصورت تمام بار در حال کار هستند چرا که یک سال به دو فصل تابستان و زمستان تقسیم شده است اما با مدیریت سیستم های گرمایش و سرمایش بر اساس نیاز مصرف کننده، عملکرد سیستم و به مراتب آن مصرف انرژی در هتل هوشمند بهینه خواهد شد.

امنیت

سیستم کنترل تردد(Access Control)

با اختصاص کارت ویژه ای به مهمانان میتوان هر واحد اقامتی را به صورت مرکزی کنترل کرد. بدین طریق اطلاعات ورود و خروج از طریق این کارت و از طریق شبکه به سیستم مدیریت هوشمند ارسال و به پذیرش اطلاع داده و ثبت می شود. در نتیجه سطح امنیت به صورت چشمگیری در نتیجه ی این یکپارچگی ارتقا می یابد. برای مثال در صورتی که درب اتاقی باز بماند، از طریق بستر ارتباطی موجود، پذیرش از باز ماندن درب مطلع خواهد شد.

همچنین در شرایط خاص به صورت مرکزی می توان کارت ها را فعال و غیر فعال کرد و یا درب برخی یا کلیه اتاق‌ها را باز یا قفل نمود.

سیستم اعلان حریق

حفظ امنیت مهمانان، حفظ امنیت کسب و کارتان

چه صاحب یک هتل کوچک و چه صاحب یک هتل بسیار بزرگ با طیف وسیعی از خدمات باشید، کلید موفقیت شما، رضایت مهمانان است-رضایت از خدمات و رضایت از تضمین امنیت. مهمانان انتظار دارند در صورتی که خطری واقعی آنان را تهدید می کند به سرعت آگاه شوند و به سرعت و در امنیت کامل از خطر دور گردند. در عین حال هیچ مهمانی نمی خواهد که آرامشش با یک هشدار غلط از بین برود. ما با ارائه تجهیزات اعلان حریق فوق العاده پیشرفته و بدون خطا از مهمانان شما، کسب و کار شما و شهرت شما محافظت خواهیم کرد.

گارانتی آلارم بدون خطا

در صنعت هتلداری، آلارم های اشتباه یک معضل هستند. خیلی حیاتی است که  هر گونه آلارم اشتباهی اتفاق نیفتند چرا که آلارم های اشتباه، علاوه بر مختل کردن آرامش مهمانان هزینه های زیادی برای روند کسب و کار و شهرت یک هتل خواهد داشت. با نصب دتکتورهای هوشمند با تکنولوژی ASA ، هتل از هر خطایی در این باب مصون می ماند، دتکتور های ما قادر به تشخیص عامل های اشتباه از قبیل بخار، دود سیگار یا گازهای خروجی اگزوزها هستند و در نتیجه این قبیل اشتباهات دیگر اتقافاتی است در گذشته. راهکارها و محصولات ما یک سیستم آلارم فوق هوشمند را تضمین می کند.

پاسخ به تمامی چالش ها

حفظ امنیت هتل در آتش سوزی یک چالش بزرگ است. یک هتل از تعداد زیادی اتاق با کاربری های مختلف تشکیل شده است که هر کدام سطح امنیتی متفاوتی را نیاز دارند. هر بخش در هتل غیر قابل پیش بینی است چرا که که افراد زیاد داخل آن به دلیل ناآشنا بودن با ساختمان، مسیر تخلیه ی ایمن و حتی سیگنال های آلارم ،شرایط را سخت تر می کنند. که در این حالات مهم ترین نیاز انعطاف پذیریِ یک سیستم اعلان حریق است که تمام الزامات را برای یک هتل و شرایط ویژه اش، در نظر داشته باشد.

مانیتورینگ مرکزی

برای هتل های بزرگ، مخصوصا آنهایی که نصب سیستم امنیتی از قبیل؛ دتکتور های ورود، CCTV و کنترل دسترسی را در برنامه دارند، مانیتورینگ مرکزی می تواند الزمات مختلفی را رفع کند( مدیریت مستمر هر جزئی از هتل، مدیریت بهینه حوادث، برنامه نگهداری و تحلیل و بررسی داده ها). یکپارچگی با سیستم مدیریت خطر، امنیت را از طریق دستور و مانیتورینگ مرکزی و تعامل هوشمند بین تمامی سیستم های ایمنی و امنیتی  افزایش می دهد.

تخلیه هوشمندانه در هنگام آتش سوزی

نحوه هشدار و تخلیه افراد در سناریوهای مختلف ساختمان‌ها، روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است. افراد بیشماری همیشه خلاف این هشدارها عمل می‌کنند، چرا که همه افراد با ساختمان آشنایی ندارند یا اگر هم به ساختمان آشنا باشند نمی توانند مسیر درست را برای خروج انتخاب کنند. همچنین  اطمینان از کارآمد بودن سیستم‌های تخلیه نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه نیز دارد.

بنابراین با تجهیز هتل هوشمند با سیستم های اعلان حریق آدرس پذیر، سریع، ایمن و کاملا هوشمندانه مهمانان را از ساختمان خارج کنید.