صفحه اصلی

راهکارها / پتروشیمی هوشمند

آلیاژگران، دنیای کنترل

در محیط های حساس حتی یک جرقه کوچک برای ایجاد حوادث بزرگ و ناگوار کافی است. مطابقات با الزامات زیست محیطی و ایمنی شغلی از اولویت های اصلی بوده که تجهیزات الکتریکی، طراحی ها و گواهینامه ها باید سطح بالایی از ایمنی را در این محیط ها تضمین کنند.براساس سطح حفاظت و احتیاط، نیاز است مناطق را از پرخطرترین تا کم خطر ترین تقسیم بندی کنیم و این خیلی ضروری است که برای خرید تجهیزات مورد نیاز، بدانیم در چه منطقه ای کار می کنیم

ناحیه انفجاری نوع محیط انفجاری شرایط محیط های انفجاری بر پایه فراوانی وقوع و مدت زمان شکل گیری
Zone 0 گاز، بخار منطقه ای است که در آن گاز قابل انفجار به طور مداوم، یا برای مدت طولانی یا به طورمکرر حضور دارد
Zone 1 گاز، بخار منطقه انفجاری ای که احتمالاً بر اساس فعالیت عادی یک اتمسفر گاز قابل انفجار ، به وجود می آید.
Zone 2 گاز، بخار منطقه انفجاری ای که در آن جو گاز قابل انفجار به احتمال زیاد بر اساس فعالیت عادی به وجود نخواهد آمد ، اما در صورت بروز آن ، فقط برای مدت کوتاهی وجود خواهد داشت.
Zone 20 غبار منطقه انفجاری ای که در آن غبار قابل انفجار به شکل ابر غبار موجود در هوا، بطور مداوم و یا برای مدت طولانی یا به طور مکرر وجود دارد
Zone 21 غبار منطقه انفجاری ای که در آن غبار قابل انفجار به شکل ابر غبار موجود در هوا، به احتمال زیاد در کار عادی، گاه به گاه رخ می دهد.
Zone 22 غبار منطقه انفجاری ای که در آن غبار قابل انفجار به شکل ابر غبار قابل احتراق در هوا ایجاد می شود ، به احتمال زیاد در حالت عملکرد عادی به وجود نمی آید ، اما در صورت بروز آن ، فقط برای مدت کوتاهی ادامه خواهد یافت.

با به کارگیری روش های مهندسی دقیق و استفاده از تجهیزات میدانی استاندارد و با سطح کیفیت بالا، می توان با اطمینان، تمامی فرایندهای تولید نفت و گاز را در عین بازده هی بالا منطبق با قوانین زیست محیطی مدیریت کرد .

در نتیجه ی یکپارچه سازی و اتوماسیون کاملی که تیم فنی آلیاژگران ارائه می دهد، این صنعت به سطح بالایی از تولید و بهره وری خواهد رسید که به منظور تسهیل در شروع و اجرای هوشمندسازی،مشاوره جامع، نقشه ی راه و تجهیزات با کیفیتی را برای کشف فرصت های جدید ارائه خواهیم کرد.

تجهیز فرایندها با سیستم های اتوماسیون، کمک شایانی به ارتقا، بازدهی و بهره­وری هرچه بیشترِ فرایندها کرده است . چرا که تجهیزات هوشمند هر گونه تغییراتی را در این فرایندها رصد و کنترل کرده و هرگونه انحرافی را گزارش می دهد همچنین بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند علاوه بر تولید بهینه، از خراب شدن تجهیزات جلوگیری و طول عمر آنها را افزایش می دهد.

سنجش دقیق پارامترهای مختلف از جمله، دما، فشار، جریان، سرعت، ولتاژ و …به طور مستمر صورت گرفته و به صورت مرکزی گزارش، ثبت و کنترل می شود. در صورتی که این مقادیر از حد مجاز بیشتر باشد، هشدار به کارکنان مربوطه ارسال می گردد. همچنین برخی از عملیات نیز به طور خودکار صورت گرفته تا از هر اتفاق ناگواری جلوگیری شود که از جمله این عملیات می توان به بسته شدن خودکار شیرها، متوقف شدن پمپ ها و کپرسورها اشاره کرد.