صفحه اصلی

اتاق ایزوله در بیمارستان هوشمند

آلیاژگران، دنیای کنترل

موارد پیش از مطالعه

میزان سختی مقاله
40%

امتیاز دهید

[kkstarratings]

اتاق‌های ایزوله از بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها محافظت می‌کنند و دنیای بیرون را از خطر گسترش بیماری‌های واگیردار مصون نگه می‌دارند.بدین طریق تعبیه سیستم تهویه ویژه برای این اتاق ها کاملا ضروری است.از طرفی این را باید در نظر داشت که محبوس شدن 24 ساعته بیماران در اتاق تأثیر بسیار زیادی بر آسایش و کیفیت زندگی آنان دارد. در نتیجه آسایش، ایمنی و امنیت اتاق از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. حفظ اختلاف فشار، کنترل تردد افراد، بهینه سازی مراحل ضدعفونی، سیستم روشنایی ویژه و اختیار کنترل تنظیمات اتاق توسط بیمار، همگی در بیمارستان هوشمند ارائه می گردد.

بالاترین استانداردها برای حداکثر ایمنی و امنیت

کم یا زیاد نبودن فشار هوای این اتاق‌ها، عامل کلیدی است که بیماران و دنیای بیرون را ایمن نگه ‌دارد. دسترسی کاملا ایمن و کنترل شده و حفظ اختلاف فشار هنگام باز یا بسته شدن درب ها بسیار ضروری است. از طرفی انرژی مصرفی هم باید به حداقل برسد. ما با در نظر گرفتن این عوامل، راه حل های ممکن را برای رسیدن به حداکثر ایمنی به شما ارائه می‌کنیم.

با راه‌کارهای کنترل دسترسی این اطمینان حاصل می شود که تنها کارکنان و بازدیدکنندگانی که اجازه دسترسی دارند، می‌توانند وارد شوند. از طرفی به منظور بهینه‌سازی مراحل ضدعفونی نیز می‌توان استفاده از روشنایی‌هایUV را به زیر ساخت‌های اتاق اضافه کرد. این راه‌حل‌ها به همراه ایمنی در برابر آتش می‌توانند در یک سیستم جامع ادغام شوند تا کارکنان را قادر سازند به‌طور مؤثر فرآیندهای داخل و خارج از اتاق ایزوله را مدیریت کنند و مطمئن شد که کارکنان و بازدیدکنندگان و بیماران در ایمنی کامل به سر می‌برند.

شرایط بهینه برای محافظت کامل

حضور 24 ساعته در یک اتاق واقعاً آزادی و راحتی بیماران را مخدوش می‌کند. در عین حال که دستگاه‌های هوشمند اجازه ورود به این اتاق‌ها را نمی دهد، ساخت یک اتاق راحت به همراه داشتن ملاقات کننده یک چالش بزرگ است.

به همین منظور تعبیه اتاق انتظار کوچکی برای برقراری ارتباط  بسیار کارآمد است و چون بخشی از زیرساخت اتاق محسوب می‌شود، حامل باکتری‌ها و ویروس‌ها نبوده. در کنار این عوامل، کنترل بر عناصری مانند روشنایی، پرده‌ها و دما هم به منظور بهبود رضایت بیماران نیز باید در نظر گرفته شود.

با سیستم مدیریت هوشمند اتاق، بیمار می‌تواند این تنظیمات را بنا به خواسته خود کنترل کند. همچنین قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی برای مدت طولانی می‌تواند، تأثیر منفی روی بیوریتم بیمار بگذارد. اما نور شبانه‌روزی (Circadian) این اثرات مخرب را کاهش می‌دهد و به‌طور بالقوه منجر به الگوهای خواب بهتر شده و روند بهبود را سریع‌تر می‌کند.

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *